ASENSIO

LCOom

April 28, 2008
Sprott's Timminco dealings openly questioned

Three articles were published last week that discuss Sprott Asset Management Inc.'s dealings in Timminco Limited's
stock and their affect on the proposed Sprott | PO.

The Toronto Star was the latest to publish. Its report was authored by independent market analyst Bill Carrigan. The
Toronto Star referred to Barron's article on Timminco as "negative and well researched.” Mr. Carrigan summarizied
the Barron's article as stating that Timminco's invention "existed only on PowerPoint slides." He also writes about

Eric Sprott's "big Timminco holding." And concludes "I have no desire for any exposure to the stock (Timminco),

either directly or indirectly, through the Sprott 1PO."

Andrew Willis of the Globe and Mail alleges “strong investor support” of Sprott’s IPO in his article. The Globe noted
that Sprott owns 19 percent of Timminco but failed to trandate that figure into a percentage showing how material
Sprott’s Timminco holding isto itstotal assets under management and their 2007 revenues.

The Financial Post story did explore Timminco’s significant impact on Sprott's 2007 revenues and | PO prospects.

In his April 24th article, “Timminco’s plunge painful for Sprott,” Barry Critchley states that Sprott’s Timminco holding at
its peak was worth about “8% of the $6.9 billion in assets that [ Sprott] manages [collectively].”

Sprott’s gains on Timminco contributed to more than 25% of al investment returns for Sprott’s assets in 2007,
according to the recent articlein Barron’s.

The Financial Post’s final conclusion was “Timminco, one of its [Sprott] biggest winners, may turn out to be a dead
weight.”

In recent days, multiple media outlets have published information and raised issues helpful to investors about
Timminco and Sprott's Timminco dealings.

Meanwhile, the Globe and Mail continues to exalt Eric Sprott’s public legacy without investigation or criticism and
omit matters of substance being addressed by Reuters, Dow Jones, Bloomberg, Barron’s, The Toronto Star and the
Financial Post. Instead the Globe fabricated a story about Timminco's short sellers claiming that they, who are fully
independent and completely uninvolved in Sprott’s Timminco dealings and Timminco’s claims or Sprott’s IPO, are a
part of the story.

The Globe has published a bibliography full of articles related to Sprott and his upcoming IPO. On February 21st, the
Globe published a lengthy feature profile, “Inside Sprott,” on Eric Sprott and his “amazingly successful” fund. That was
followed by “A knack for picking the winner” on April 8th with the introductory line “Eric Sprott is a Guinness Book of
Records unto himself.” The Globe then called Sprott a“guru” and Timminco his “market darling” on April 21st in “From |
stock to target.”



The Globe and Mail now appears conflicted in its coverage of Eric Sprott's Timminco dealigs and, as aresult of this
apparent conflict, Timminco. Unfortunately this conflict is preventing its Canadian readers from getting the benefits of
Its reporting resources.

No reporting has yet to disclose wheter Sprott purchased any of its Timminco shares before, or what part of its
holdings it bought soon after, Timminco's March 15, 2007 announcement. This March 15th press release launched
Timminco's astronomical, and unproven, technology and potential earnings claims.

With the attached coverage of Sprott’s 1PO appears the Globe has yet to diverted from its conflicted point of view.

<a href="http://www.asensio.com/data/press/309.pdf">Click here </a>to read The Globe and Mail April 24, 2008
article titled " Sprott PO steams ahead" by Andrew Willis.

<a href="http://www.asensi o.com/data/press/308.pdf">Click here </a>to read the Financial Post April 24, 2008 article
titled "Timminco's plunge painful for Sprott" by Barry Critchley.



